søndag 13. februar 2011

Utstilling 12 og 13 februar i Letohallen

Fredag 11. februar dro jeg til Lillestrøm for å trene på utstilling samme med Kristian, Camilla, Kaj, Kristine, Britt og Signe. Signe gav meg konkrete oppgaver som jeg skulle gjøre når jeg trente med Teo. Ikke minst trenger jeg å få kontakt med Teo når vi ikke bare går i ringen men ellers også. Etter vel 1 times trening hadde jeg fått utrolig mange gode tips som jeg så fungerte på Teo. Så det ble en liten eksamen på lørdag....

Lørdag 12 var vi på utstilling i Letohallen, arrangert av Norsk Boxerklubb.
Målet for dagen var å få frem mer av Teo sine kvaliteter samt å få mer kontakt og gå trening med han. Jeg hadde bedre kontakt med han enn hva jeg har hatt på tidligere utstillinger, men vi har fortsatt mye å jobb med fremover

Utstillingsresultat Norsk Boxerklubb
Teo stilte som vanlig i unghundklassen.
Dommer: Ralf D Campbell
Kritikk (ikke så veldig leselig da skriveren sikkert studerer til å bli lege)
Midd stor. Velskår hode. G uttr Korr nakkebue & overl. Korr kryss & haleføring.
G benst. Tei str vinkl. G pels & farge.
G bev.

Reslutat:
E 2

Søndag 13 var det igjen utstilling i Letohallen, denne gangen arrangert av Norsk Welsh Corgi Klubb
Målet for dagen var igjen å vise mer av Teo sine egenskaper, han står helt fantastisk fint mens jeg mister kontakt med han enkelte ganger når vi går (vi utvikler bare bedre og bedre kontakt med hverandre når vi går, om det er meg eller godbitene han liker vites ikke).

Utstillingsresultat Norsk Welsh Corgi Klubb
Teo stiller fortsatt i unghundklassen
Dommer: Alejandro Palacin Cabanas
Kritikk:
Typical, maskuline and eleg. type. Corr bone + substance.
Corr front bur wish more maturety. Needs develop in torax.
Corr profiles, ang and tail. Good neck.
Typ head, corr bite. Nice excpr. F.... movem.

Resultat:
E 2 CK, Res Cert 3 BHK

En stor takk til Signe Jensen for meget gode og konkrete trenings tips og tilbakemeldinger ifm utstillingstrening og utstilling.
En stor takk til Camilla og Kristian hos Kennel Lille-Lo for alt de gjør, ikke bare på utstillingene men utenom også.

1 kommentar:

  1. Hei hei
    takk for hyggelig oppmerksomhet:-)
    Vi gleder oss til helgen, når Teo skal være med oss på tur.
    Camilla sier hei.

    hilsen Kristian

    SvarSlett